Fotografie /

Website fotografie

Breng je bedrijf tot leven

Ben je bezig met een nieuwe website of ben je toe aan een vernieuwing maar passen je foto's er niet meer bij? Wij zijn gespecialiseerd in bedrijfsfotografie voor websites. Wij vertalen jouw verhaal naar sprekende beelden die ook nog eens perfect in de headers passen.
Zakelijk portret Zakelijk portret Zakelijk portret
Website fotografie
vanaf € 525,00 *

Voor veel bedrijven is een nieuwe website vaak ook de aanleiding om nieuwe foto's te laten maken. Het kan zijn dat de bestaande beelden niet meer jouw verhaal vertellen of ze passen letterlijk niet meer in je nieuwe website. Dan ben je toe aan beelden die speciaal voor websites worden gemaakt.

Informeer naar de mogelijkheden

 

Wat is website fotografie?

Doordat de ontwerpen van websites in de laatste jaren veel zijn veranderd, vraagt dat om andere beelden. Zo zijn veel websites tegenwoordig opgebouwd in een blokkenstructuur en worden headers steeds smaller en breder. Maar op andere plaatsen moeten de beelden juist ook weer vierkant gebruikt worden. Dat vraagt dus om een andere manier van fotograferen en bij website fotografie houden we rekening met deze eisen. Niet alleen wat betreft formaat, maar ook qua tekst, knoppen en andere grafische uitingen die over de foto heen moeten komen.De foto moet de boodschap áltijd versterken en vaak leuker maken.

 

“ Voor onze vernieuwde website moest ons beeldmateriaal aan specifieke beeldverhoudingen voldoen. Via een blog kwam ik op Leonie haar website terecht. Een afspraak was zo gepland en al vanaf de eerste kennismaking was er een klik. Het is fijn werken met Leonie omdat ze snel reageert op vragen en ze is flexibel wanneer het op plannen van data en tijden aankomt. Ze denkt mee over hoe we het vooraf beoogde resultaat in de praktijk kunnen behalen.” 

Cyril Deken - Coöperatie VGZ


 

Jouw boodschap in een smalle header 

Bij een header is een klein smal gedeelte van de foto nog maar zichtbaar en daarbinnen moet jouw boodschap zich afspelen. Daarom moeten we op de hoogte zijn van jouw verhaal en van de ruimte die we hebben om jouw verhaal in te vertellen. Daarom gaan we in gesprek en vertalen we jouw verhaal naar een concept.Wat doet het bedrijf, wie is de persoon achter de onderneming, wie is de doelgroep en hoe gaan we die aanspreken? Tevens gebruik ik dit gesprek om jou te leren kennen en te horen wat je wensen zijn.

Conceptboard voor website fotografie 

Daarna ga ik aan de slag met een conceptboard. Hierbij bekijk ik per foto wat de boodschap gaat worden, op welke pagina het moet komen en in welke verhouding. Elke uiting heeft een ander formaat en om jouw boodschap goed over te brengen moet ik rekening houden met jouw ontwerp of wens. 

In dit conceptboard laat ik je vooral zien wat de sfeer voor jouw fotografie moet worden. Daarbij geef ik een kleuradvies, omdat kleur een emotie bij ons op roept en die moet ook passen bij de emotie van jouw doelgroep.


“ Leonie heeft er in één dag voor gezorgd dat ik mijn volledige site en nieuwe online programma kon gaan voorzien van de mooiste foto’s. Ze is erg creatief, geweldig eigenzinnig, professioneel, toegankelijk, eerlijk en een mooi mens van binnen en buiten! Ze heeft een sterk inlevingsvermogen en gaat dieper dan de vraag waardoor het resultaat boven verwachting goed is! Mijn dank en blijdschap voor haar geleverde werk is enorm! Een expert in haar vak! 100%!” 

Edyta Zielinska - House of Green

 

Content voor meer doeleinden 

 

Content wordt vaak gebruikt voor meerdere doeleinden. In de foto hierboven zie je hoe ik één beeld creëer met het idee dat deze voor meerdere doeleinden gebruikt kan worden. Voor de home header en detailpagina header hou ik er rekening mee dat het gezicht er aan de onderkant niet af valt. Voor social moet hij vierkant kunnen en voor de TV in de winkel of Instagram Stories moet hij ook hoog uitgesneden kunnen worden. Je ziet dat in elke uitsnede de focus op het model met bril blijft. 

Styling van de fotosetting  

Om het beeld dan voor alle uitingen spannend en kloppend te maken, werken we met styling.In het geval dat ik een foto moet maken die in 5 verhoudingen gebruikt moet kunnen worden, ga ik kijken hoe ik op verschillende manieren het beeld interessant kan maken. Daarom stijl ik de setting op een andere manier waarbij ik rekening hou met de breedte van foto. Met de styling creëer ik een rust waardoor tekst en grafische elementen beter in een foto verwerkt kunnen worden. 

 

Kijkrichting en emotie bij website fotografie 

Kijkrichting en emotie hebben ook een groot effect bij jouw kijker. Als er in de header gewerkt wordt met een knop, dan heeft een foto met de kijkrichting naar de knop een groot effect. Hetzelfde geldt voor tekst over de foto. Als hiernaar gekeken wordt, dan zullen we de tekst sneller lezen. Ook de juiste en echte emotie heeft een effect op de kijker. Want al is de foto zo nog zo mooi, als de emotie niet echt is heeft deze minder effect. Daarom zullen we tijdens een fotoshoot er alles aan doen om de juiste emotie op je gezicht te krijgen. 

Als de sfeer fijn is, het idee goed is voorbereid en er op je gelet wordt, dan creëer je beelden die van je website af spatten!

Als jouw klant de beleving vindt kloppen, dan vergroot je hiermee de kans dat hij over jou gaat praten met vrienden en familie. Mond-tot-mond reclame is nog steeds de beste manier van reclame. Een website met goede fotografie is een goede marketinguiting. Je klant komt misschien niet altijd direct via je website binnen, maar veel mensen checken de website toch altijd even voordat ze contact opnemen. Als de fotografie niet klopt met het verhaal kan het zo maar zijn dat ze denken dat ze verkeerd zitten en de website wegklikken.

“Nu al mijn maandtarget binnen aan opdrachten. Dat gaat een hele mooie omzet worden deze maand.. En allemaal via mijn website aangetrokken. Ik heb alleen nog maar de foto's veranderd en nog niet eens mijn hele branding online doorgevoerd!

Kim Teeselink - Coaching4Talents

 

Mobielvriendelijk: Hoe gaan we om met verschillende devices? 

Je hebt dus verschillende uitsneden om een website te vullen, maar daarnaast heb je ook nog te maken met welk device je een website bekijkt. Denk daarbij aan een laptop, desktop, 27" iMac, smartphone of tablet. Elk device is anders en bij elk device schaalt de website daarom ook anders mee. We houden hier rekening mee, zodat de foto’s zo mooi mogelijk weergegeven worden. 

  

Wat leveren we?

Je krijgt bij ons de beelden in hoge en lage kwaliteit. Aangeleverd in verschillende formaten voor jouw website maar ook voor social media en drukwerk. De beelden worden gebruiksrechtvrij aangeleverd en zijn daardoor voor alle uitingen bruikbaar. Om herkenning te creëren bij je doelgroep is het belangrijk om de beelden herhaaldelijk te gebruiken voor alle uitingen. Die herkenning zorgt voor vertrouwen en laagdrempeligheid. Een mooie manier om met je doelgroep in contact te komen. 

Investeer in jouw imago met bedrijfsfotografie

MUPH Branding Photography werkt met een uurtarief van € 125,00 ex BTW voor de fotografie. Daarnaast rekenen we een prijs per foto voor de professionele beeldbewerking die zorgt voor de puntjes op de ï. Voor deze prijs worden alle beelden standaard copyrightvrij en in hoge kwaliteit via wetransfer aangeleverd. Hoe meer foto's je afneemt, hoe goedkoper de prijs per foto in verhouding wordt. Hierdoor wordt het nog aantrekkelijker om een website fotoshoot te combineren met bijvoorbeeld een reclame campagne.

  • 1 - 5 foto's € 30,00 per foto
  • 6 - 10 foto's € 28,00 per foto
  • 11 - 20 foto's € 26,50 per foto
  • 20 + prijs op maat 
  • Reiskosten € 0,19 p.km. vanaf Nijmegen
  • Make-up & Haarstyling € 125,00 p.p. (excl. reiskosten make-up artist € 0,19 per km + € 35,00 bij meer dan 100 km)
  • Make-up & Haarstyling 1 dagdeel € 200,00 (excl. reiskosten make-up artist € 0,19 per km + € 35,00 bij meer dan 100 km)
  • Make-up & Haarstyling 2 dagdelen € 375,00 (excl. reiskosten make-up artist € 0,19 per km + € 35,00 bij meer dan 100 km)
  • Styling voor meer mensen of meerdere sets kleding is mogelijk, neem contact op voor de mogelijkheden en prijzen

  


Ik denk graag met je mee tijdens een vrijblijvend en gratis branding gesprek. Tijdens dit gesprek geef ik je advies over hoe je de fotografie voor jouw merk neer zou kunnen zetten zodat jouw doelgroep zich maximaal aangesproken voelt.

JA, ik wil een gratis branding gesprek aanvragen!


* Prijzen zijn exclusief BTW. De prijs is gebaseerd op 3 uur en 6 beelden. Dit is een gemiddelde prijs voor een gemiddeld goed gevulde website. Informeer gerust naar de mogelijkheden voor jouw wensen.

meer MUPH